본문 바로가기
영어/CNN 10

[CNN10]2021.10.08/Touring The Supply-Chain Traffic Jam

by 제이앨 2021. 10. 11.

 

<스크립트>

CARL AZUZ, CNN 10 ANCHOR: Hi, I`m Carl Azuz and Friday`s are stuck. It doesn`t have the same ring as our usual awesome line this time of the week, but when it comes to the international supply of the goods we buy, stuck is a pretty durn accurate word. Hold ups with the flow of goods might be the biggest problem facing the world`s biggest economies according to a CNN business reporter.

This was all triggered more than a year and a half ago by the COVID pandemic and what`s remarkable is how in some parts of the world, supply chain conditions have gotten worse over the past two months alone. We`ve talked about the back-up of the giant container ships waiting to unload in California. The problem here isn`t the total clog like you might see in a sink, but more like a slow drain.

Before the COVID pandemic, these ships would sail right into one of the two major ports here to unload their cargo containers. Now they`re waiting an average of 10 days after they reach the area before they can get a berth in a port. America`s labor shortage is a factor.

News media have widely reported on the lack of truck drivers needed to haul these containers away and the lack of warehouse workers needed to unload the trucks. But you`re about to hear from the truckers who are working who point to their inability to quickly drive into port, pick up a container and haul it out. So more skilled long shore men are needed at the ports themselves.

COVID related closures and restrictions play a part in all this, as different countries have different rules for who can work where, and demand for goods is incredibly high. In the corona virus era, Americans have been spending less money on services and more on stuff. So delays in getting the stuff into port, onto trucks, out in warehouses and in the mail means the companies that sell these goods are running out and have to wait on what they stock. Kyung Lah takes us on a tour of how these problems stretch from across the Pacific to a tacoria in California.

 

안녕하세요, 저는 칼 아즈즈이고 금요일은 꼼짝도 할 수 없습니다. 이번 주 이맘때쯤이면 평소의 멋진 라인과 같은 반지는 없지만 우리가 사는 상품의 국제적 공급에 관한 한 고착은 꽤 정확한 단어입니다. CNN 경제전문 기자에 따르면 상품의 흐름에 대한 지연은 세계 최대 경제대국이 직면한 가장 큰 문제일 수 있다고 합니다.

이 모든 것은 1년 반 전 COVID 대유행으로 촉발되었으며 주목할 만한 것은 지난 두 달 동안에만 세계 일부 지역에서 공급망 상태가 얼마나 악화되었는가 하는 것입니다. "캘리포니아에서 짐을 내리기 위해 대기하고 있는 대형 컨테이너선의 지원에 대해 이야기했습니다. 문제는 싱크대에서 볼 수 있는 것처럼 완전히 막히는 것이 아니라 느린 배수구에 가깝다는 것입니다.

COVID 대유행 전에, 이 배들은 화물 컨테이너를 내리기 위해 이곳 두 개의 주요 항구 중 하나로 항해했습니다. 이제 그들은 이 지역에 도착한 지 평균 10일이 지나서야 항구에 정박할 수 있게 되었습니다. 미국의 노동력 부족이 한 요인입니다.

뉴스 매체는 이러한 컨테이너를 운반하는 데 필요한 트럭 운전사의 부족과 트럭에서 짐을 내리는 데 필요한 창고 인력의 부족에 대해 널리 보도했습니다. 그러나 화물차 운전사들로부터 항구로 빨리 진입해 컨테이너를 운반할 수 없음을 지적하는 사람들의 말을 곧 듣게 될 것입니다. 따라서 항구에서 보다 숙련된 장해 병력이 필요합니다.

COVID 관련 폐쇄와 제한은 이 모든 것에 한 몫을 합니다. 국가마다 누가 어디에서 일할 수 있는지에 대한 규칙이 다르고 상품에 대한 수요가 엄청나게 높기 때문입니다. 코로나 바이러스 시대에 미국인들은 서비스에 더 적은 돈을 쓰고 물건에 더 많은 돈을 써왔습니다. 따라서 물품을 항구로, 트럭으로, 창고에서 그리고 우편으로 운반하는 것이 지연되고 있다는 것은 이러한 상품을 판매하는 회사들이 고갈되어 재고품을 기다려야 한다는 것을 의미합니다. Kyung Lah는 이러한 문제들이 태평양을 가로질러 캘리포니아의 타코리아까지 어떻게 확장되는지를 보여 줍니다.

 

<전체스크립트>

https://transcripts.cnn.com/show/sn/date/2021-10-08/segment/01

 

CNN.com - Transcripts

Return to Transcripts main page CNN 10 A Look At The Global Supply Chain Crunch; New Discovery At China`s Great Wall; A Humpback Whale Rescued In Argentina. Aired 4-4:10a ET Aired October 08, 2021 - 04:00:00   ET THIS IS A RUSH TRANSCRIPT. THIS COPY MAY N

transcripts.cnn.com

댓글