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영어/CNN 10

[CNN10]2021.10.15/"Traffic Jam" Piles Up

by 제이앨 2021. 10. 16.

 

<스크립트>

CARL AZUZ, CNN 10 ANCHOR: Hello and welcome to Friday. It is awesome and we hope you think the same thing about today`s show. I`m Carl Azuz. First story today, the U.S. government says it`s made progress in an effort to relieve some of the shipping problems that have clogged up the international supply chain.

The government does not control that chain. It`s largely made up of private port operators, trucking companies, railroads and warehouses, but the Biden Administration is putting its support behind a plan for the Port of Los Angeles to operate 24/7 and for large companies like Walmart, Home

Depot and UPS to ship more goods at night. California`s Port of Los Angeles is one of the most congested ports on Earth, 40 percent of all the containers shipped to America come through here and at the Port of Long Beach.

Economic analysts and trade leaders say this is a step in the right direction, but that it won`t make a major impact in supply problems. It`s estimated that around the clock operations will increase container flow at this port by 10 percent. The supply chain problems are complicated.

They`ve been made worse by a worldwide shortage in trucks, computer chips, chemicals and other goods, and different COVID-19 restrictions which keep many transport workers from moving freely. Other efforts are being made to address shipping problems, ports in the state of Florida say they have not seen the delays that California`s have, so officials in the "Sunshine" state are trying to encourage shipping companies to unload there.

Even thought that might mean sailing from the Pacific through the Panama Canal to get to Florida. So, for some ships carrying billions of dollars in cargo, it`s a question of what takes longer and costs more, waiting to unload on the west coast or sailing to Florida on the east coast.

Organizations in Florida are rushing to hire more truck drivers who are needed to pick up the unloaded containers and take them to warehouses. The trucker shortage is said to be the weakest link in the international supply chain, and evidence of that is to Georgia`s Port of Savannah, the nation`s third largest behind those in California and New York.

 

CNN 10 앵커: 안녕하세요. 금요일에 오신 것을 환영합니다. 정말 멋지고 오늘 쇼에 대해서도 같은 생각을 하시길 바랍니다. 저는 칼 아즈즈입니다. 오늘 미국 정부는 국제 공급망을 가로막고 있는 해운 문제를 해결하기 위한 노력의 일환으로 진전을 이루었다고 말했습니다.

정부는 그 체인을 통제하지 않습니다. 주로 민간 항만사업자, 트럭회사, 철도, 창고 등으로 구성되어 있지만 바이든 행정부는 로스앤젤레스 항과 월마트, 홈과 같은 대기업에 대한 지원을 24x7 운영계획으로 미루고 있습니다.

디포와 UPS는 야간에 더 많은 상품을 배송합니다. 캘리포니아의 로스엔젤레스는 지구상에서 가장 혼잡한 항구 중 하나로, 미국으로 운송되는 모든 컨테이너의 40퍼센트가 이곳과 롱비치 항구를 거쳐 옵니다.

경제분석가들과 통상 지도자들은 이것이 올바른 방향으로 가는 조치이지만 공급문제에는 큰 영향을 미치지 않을 것이라고 말하고 있습니다. 24시간 조업으로 이 항구의 컨테이너 유량이 10퍼센트 증가할 것으로 추산됩니다. 공급망 문제는 복잡합니다.

트럭, 컴퓨터 칩, 화학제품 및 기타 물품의 세계적인 부족과 많은 운송업 종사자들이 자유롭게 이동할 수 없게 하는 여러 가지 COVID-19 제한으로 인해 운송업자들은 더욱 악화되었습니다. 플로리다주의 항구들은 캘리포니아주의 선박 운송 지연을 보지 못했기 때문에 선샤인주의 관리들이 선박회사들의 선적을 독려하고 있다고 말했습니다.

심지어 그것이 플로리다까지 가기 위해 태평양에서 파나마 운하를 통해 항해하는 것을 의미할지도 모른다고 생각했습니다. 따라서 수십억 달러의 화물을 실은 일부 선박의 경우 서해안에 하역하기 위해 기다리는 것과 동해안에 있는 플로리다로 항해하는 것 중 어떤 것이 더 오래 걸리고 비용이 더 드는지가 문제입니다.

플로리다의 단체들은 짐을 싣지 않은 컨테이너를 수거하여 창고로 운반하는 데 필요한 트럭 운전사를 더 고용하기 위해 서두르고 있습니다. 트럭 운전사 부족은 국제 공급망에서 가장 취약한 고리로 알려져 있으며 그 증거는 캘리포니아와 뉴욕에 이어 세 번째로 큰 조지아주의 사바나 항구와 관련이 있습니다.

 

<전체스크립트>

https://transcripts.cnn.com/show/sn/date/2021-10-15/segment/01

 

CNN.com - Transcripts

Return to Transcripts main page CNN 10 The Weakest Link In The Global Supply Chain; Examination Of How Bacteria Is Being Used To Preserve Historic Artifacts Aired October 15, 2021 - 04:00:00   ET THIS IS A RUSH TRANSCRIPT. THIS COPY MAY NOT BE IN ITS FINA

transcripts.cnn.com

 

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